Träning, tappsko och snöstorm

Igår var hovslagaren i stallet och slog på LeMarcs sko, frid och fröjd. Ikväll så hade jag hoppträning för Helena som vanligt på tisdagar. När jag börjar värma upp så hör jag hur det klickar igen.. Tror ni inte att andra framskon har lossnat? Så nu satt den löst istället. Träningen gick därför inte så bra, han var spänd precis som på tävlingen och vi hoppade bara lågt. Max, max 1.10. Men vår snälla hovslagare kommer halv 8 imorgonbitti, hon är bäst!

Och nu till en annan sak. Jag tänker precis som alla andra klaga lite på snön. Eller egentligen tycker jag att det lika gärna kan vara snö när det är kallt, det är bara själva snöstormen som jag inte gillar. Och sen att den kommer nu, när alla vårkänslor började komma lite smått, det tycker vi inte om. Att jag behövde rida till träningen ensam för att det inte gick att köra (även om det inte är så långt), det tycker vi inte heller om...




Ibland undrar jag vad man håller på med egentligen...

Mal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0