Student, student, studentpresent..

Ja, det är mestadels det som snurrar i mitt huvud nu för tiden. Jag längtar, den 4e juni är inte långt bort och det blir en stor dag. Just nu känns det som att det är massor som ska göras, klänning har jag *pust* sen är det skor och grejer och vilka ska bjudas in och vart ska vi ha mottagningen och hur ska håret och sminket göras och allt sånt där. Inte nog med det, det är ju det här med presenter också.. Jag älskar att få presenter, det är inte det men jag har verkligen problem att veta vad jag ska önska mig. Och det känns ju värdelöst att folk bara ska köpa nåt för köpandets skull, då får jag dåligt samvete. Men jag vet verkligen inte vad jag vill ha. Temat på studenten brukar ju vara skålar, glas, porslin och sånt men jag är kräsen så jag vill hellre välja sånt själv, kanske med ett presentkort? Men det tycker folk är tråkigt och annars är ju alltid smycken populärt men det har jag gott om. Så vad ska man önska sig?

Min största önskan är bara att dagen blir så bra som möjligt, perfekt om man kan säga så. Jag hoppas vi får det grymt kul på flaket, champagnen, ölen, cidern och tårarna kommer spruta och blandas med skratt och sång. Sen hoppas jag att alla som jag vill ha på mottagningen kommer dit. Förutom alla självklara personer jag vill ha där, som mami och dem så finns det två personer jag verkligen skulle vilja ha där, men chansen är liten. Den ena kommer kanske, om jag har tur, för det är så det sägs just nu men man vet aldrig och den andra kommer missa allt, som alltid. Som hela mitt liv.



Nej, studenten ska bli en bra dag! Fylld med lycka.
Val

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0