Pappa blir rånad ofta

Hahaha, jag måste berätta nåt kul. Höll på och smsade med Andia och så berättade hon om när hon och Marc "rånade" pappa. Hon skrev:

"Haha ja! Har inte du hört om det? Jag och Marc såg honom på gatan och så fick vi (eller rättare sagt jag) för oss att skrämma honom så vi sprang ifatt och sa bu och stötte till honom lite och så sa han på skånska herrgud jag trodde jag skulle bli rånad. Och låt mig påpeka att kl var 5 och vi stod mitt på gatan med 50 andra pers"

Då kom jag ihåg den gången jag såg honom precis innan han skulle gå in i porten. Även det var mitt på ljusa dagen med massor av folk på Mariatorget. Jag sprang ikapp honom till porten och skrek även jag bu! Han tar sin dataväska och är på väg att slå mig, tills han ser att det är jag. Han trodde att han skulle bli rånad och tänkte därför slå ner "rånaren" med väskan...

Så vi har nu kommit fram till att vi borde ge honom en kurs i självförsvar, så ofta som han blir rånad! Och att slå någon med en väska känns ju inte som en jätteframgångsrik metod, som en smart person sa!

Mal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0