Åldersnoja och nyårslöften, allt i ett

Jag var precis på väg att börja fixa sminket etc och möta upp Linn, Camilla och Janne som sitter på ett hak på Götgatan. Sen insåg jag att det kanske var lite onödigt att börja allt nu, för jag antar att de flesta ställen stänger runt 1 och att det kanske inte är så mycket folk ute ikväll. Så jag bestämde mig för sängen, One Tree Hill och att ladda inför helgen istället. För då borde väl allt komma igång igen? Med tanke på att den här helgen varit segaste ever och nästan helt folktom. Enligt Linn är det värsta partykvällen, men jag har bara hört att Blue Moon Bar har öppet, inget annat. Men jag kan å andra sidan ha helt fel, jag är ju trots allt bara 18 år hihi.
Det är lite sjukt egentligen, hur man längtade efter att bli 18. Nu vill jag bli 20 haha. Alla "bra" uteställen har höga åldersgränser men accepterar nästan alltid tjejer som är 20. Jag har ifs haft tur och kommit in på många av dessa ställen men det är ändå ofta som man får höra "90a.. Nej tyvärr, alltså det går inte". Som om man vore pytteliten. Ok att de kanske inte vill släppa in ett gäng 90or, men när det handlar om en eller kanske två så tycker jag att de borde släppas in när de kommer med ett större sällskap där resten är äldre. De tjänar ju trots allt pengar och de gör heller inget olagligt. Jaja åldersgränserna blir högre och högre, lite synd, men samtidigt blir jag också äldre. Tycker bara lite synd om de som fyller 18 snart och längtar efter ett liv ute på krogen och kommer upptäcka hur sliskiga 18års haken är och inser att de inte kommer in på de riktiga nattklubbarna. Fast det är ju inte mitt problem direkt ;-)

Att bli myndig var inte alls som man förväntade sig och den "riktiga" mydiga åldern är enligt mig 20. Det är mycket som jag som 18 åring fortfarande inte får göra och därför anser jag mig inte som helt 100 procentigt myndig än. Jag känner mig fortfarande rätt liten men samtidigt trivs jag på ett sätt med att vara yngst ute. Det är oftast roligare att umgås med folk som är äldre än de som är yngre. Och det här året börjar ju 91orna att glida in på krogen. Herregud, dom små pluttarna haha. Tiden går fort, det känns som att jag nyss fyllde 18.
Nej 20 är en bra ålder har jag bestämt, sen kan man kanske sluta fylla år. Eller 22 vore okey, men inte mer. Och det är ju ingen ålder alls egentligen...

Om exakt 3 månader och 13 dagar fyller jag 19 år. Det betyder att det här är mitt sista år som tonåring, ska jag bli vuxen sen? Måste man? Och hur ska man ta vara på sitt absolut sista år som tonåring? Jag och Val pratade lite om det och vi bestämde oss helt enkelt för att leva livet och inte låta saker stoppa en. Vi ska göra precis det vi känner för och passa på att göra de saker som man inte kan göra på samma sätt när man blir äldre. Varför ska jag bry mig så mycket om vad andra tycker om mig när det viktigaste är att jag trivs med mig själv.
2009 kommer att bli ett kanon år, det kan jag lova, för saker blir ju vad man gör dem till right? Och jag tänker göra mitt år bra. Riktigt bra. Jag tänker inte gå runt och deppa över saker som kommer göra mig ledsen. Med allt dåligt kommer nya erfarenheter och sen finns det säkert en bra sida med det hela också. Det är den sidan jag tänker fokusera på det här året. Och jag har börjat redan nu, tänker folk utnyttja mig så tänker jag minsann utnyttja dem tillbaka.
2009 är vårt år och vi har 12 härliga månader att se fram emot. De som betyder något för mig och de som står mig nära kommer garanterat att få ett riktigt roligt år med mig. Resten som kommer med på ett hörn, damn you're lucky ;-) Jag tänker utnyttja till max att jag har tiden inne för att stå och dansa nätterna igenom och ändå orka med en morgondag. För den kommer alltid och den morgondagen tänker jag göra lika rolig som kvällen och natten innan har varit. Sen tänker jag fortsätta med de saker som får mig att må bra: ridning, familj, vänner, dans etc. Jag tänker må bra hela det här året och trivas med det jag gör och med de jag umgås med.
Mitt nyårslöfte blir att ta vara på tiden, för den går ruskigt snabbt. Jag tänker inte låta idiotiska saker (och allt vad som kan hända) stoppa mig. Jag tänker leva mitt liv på precis det sättet som jag vill leva det: glatt och spralligt med mycket att göra. 2009, here I come och inget kan stoppa mig!

Puss på er alla
Mal


Jag och Nina på vår 18års fest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0