Jag är trött på folk som ljuger

Det här skulle kunna bli en riktigt seg dag. Men jag har tröttnat på sega dagar, jag har ingen lust att sitta hemma utan att ha något att göra. Så jag ringde precis Nina och frågade om hon ville gå på bio med mig ikväll och det ville hon. Vi hade dock lite problems med att hitta en film som gick en bra tid och som vi ville se. Det slutade iaf med att vi ska se Allt flyter, haha, jag hoppas att den är kul.

Vi var ju som sagt ute igår och precis som Valentina skrev så hade vi ett gäng "heta" killar efter oss. De gjorde så sjuka saker och var så vidriga. Usch. En annan sak är att man ser så mycket dumma killar eller vad man ska säga på krogen. När (om? haha) jag träffar en kille som man verkligen vill vara med så kommer det krävas extremt mycket för att jag ska kunna lita på honom. Man ser så mycket som man inte vill se och att killen som raggar mest är den som har flickvän är inget som förvånar mig längre. Att höra "lägg inte upp den här bilden på internet, jag har flickvän" är vardagsmat. Det värsta är att vissa killar bryr sig verkligen inte om att de har flickvän utan ber om ens nummer, msn etc och först långt efter får man veta att han har tjej. Varför håller man på så? Det är väl kanske inte min sak så länge det inte är jag som blir sårad eller att man sårar någon medvetet, men jag tycker ändå att det är fel. Man får liksom aldrig en chans att vara helt ärlig tillbaka. Och varför måste alla ni killar ljuga så mycket hela tiden? Tror ni inte att vi tjejer kan ta sånt som är jobbigt? Jag hör hellre sanningen än att gå runt och hoppas på saker, och det tror jag även att de flesta tjejer gör. Var det bara ett one night stand så säg det så man inte går runt och bygger upp falska förhoppningar. Vi tjejer vill väl också ha lite roligt ibland, det är inte så att vi går och kärar ner oss i varje kille som rör oss. Har man flickvän så ska man hålla sig till henne (om de inte har ett öppet förhållande eller nåt annat sånt konstigt). Det är varken rättvist mot flickvännen eller tjejen man raggar på att hålla på på det sättet och det värsta är att många slipper undan med det. Jag hoppas att alla som håller på såhär vaknar upp en dag och inser hur patetiska de är. För förr eller senare kommer man förmodligen att sluta ensam, var det då värt det?

Nu är det säkert inte bara killar som håller på såhär, visst finns det tjejer som kör med samma spel. Men det märker inte jag på samma sätt men självklart tycker jag samma sak om det.

Jag är så trött på folk som ljuger hela tiden, ge sanningen en chans istället. De flesta kan faktiskt ta den! Nu ska jag klä på mig och åka in mot stan. Vi hörs senare gullungar!
Håll er till saningen så länge ;-)

Puss
Mal


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0