Mitt andra jag

Ciao! Oj vilken slapp dag! Jag skulle börja pyssla med mitt fotoalbum igår sent på kvällen men min hjärna blir lite flummig in på småtimmarna så jag väntade med det till idag. Nu är alla bilder inklistrade i kronologisk ordning och jag har skrivit text och gjort fina rubriker. Så himla kul och speciellt när de som är med på bilderna sitter och kollar, då upplever man alla roliga grejer igen. När jag blev klar med albumet kollade jag lite på TV och sen kom Anna hit och fikade med oss. Alltid lika trevligt och idag blev jag så rörd när hon frågade om vi ville bli "gudföräldrar" (vi sa aldrig ordet men vi pratade om innebörden) till deras son Elias. Åh, det var så himla gulligt och jag blev så rörd att bli tillfrågad. Elias är 4 månader och verkligen världens sötaste. Det är ett stort ansvar och det kanske ses som lite konstigt eftersom jag bara är 18 år (snart 19) men vissa saker är solklara. Och det här är en av dem.



Jag börjar känna mig lite schizo. Mitt ena jag har jobbat i två år, rejäla planer för framtiden, studiemotivation och nu ett gudbarn (+ söta hunden Ceasar). Mitt andra jag är sprallig, trött på skolan, spontan, tar dagen som den kommer och lever för helgerna. Det är en galen kombination men det börjar sakta smälta samman. Jag antar att det är en del av charmen med att vara i det här stadiet i livet. But it is a bit confusing.
Kramar
Val

Kommentarer
Postat av: ansgarr

vill bara informera om att schizofreni inte betyder att man har två jag valentina! du får läsa på lite mer ;) hihi pusssz

2009-01-19 @ 16:12:54
Postat av: valentina

haha äh

"Termen 'schizofreni' betyder ungefär 'kluvet psyke', och kommer från de grekiska orden σχίζω (schizo, 'att klyva' eller 'att dela')"

så liite rätt iaf ;D

2009-01-19 @ 17:18:01
URL: http://malandval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0