Sverige - Finland

Matchen Sverige - Finland var riktigt spännande. Eller inte spännande, den var liksom olidlig i slutet. Det stod 0 - 0 riktigt länge och matchen var avgörande för vilket av de två lagen som skulle gå till final. I andra halvlek lyckades Finland göra mål och Sverige lyckas aldrig få till det. När det närmade sig slutet av halvleken trodde vi alla att det var slut, man började tänka på hur man skulle kunna trösta killarna från det här osv. Inte var man glad inte... När det har gått någon minuts övertid inser man att det verkligen är kört. Tills Sverige får en sista hörna. Det är ca 3 min övertid och dommaren säger att Sverige får 1 skott, inte mer. Ingen retur eller nånting. 1 skott!



Jesper Nywertz säger "jag tar den här, jag sätter den!" och det är precis vad han gör. Hur iskallt som helst! Sedan åker han tillbaka till grabbarna och säger "sådärringa, nu skjuter vi straffar!" hahaha. Sedan går han även in och sätter första straffen! Och Sverige vinner på straffarna. Jag har inte varit med om något liknande!

Sista straffen som tar dem till final!

Mal

Kommentarer
Postat av: Nywertz #5

hahaha vi kunde ju inte torska mot finnjävlarna:D

2009-10-25 @ 23:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0