Det kanske ligger i släkten...

I bilen på väg tillbaka till Stockholm så underhöll jag och Marc oss med olika billekar. Ett tag körde vi en där man skulle säga ett djur och sen skulle den andra säga ett nytt djur på den sista bokstaven i djuret innan. Ja ni fattar. Jag sa ett djur, kanske dromedar, där sista bokstaven iaf var r. Vi hade redan kommit på råtta, rocka etc etc. Så Marc satt och tänkte ett tag.
Marc (helt allvarlig): Ragata
Mal: Hahahahaha men Marc!!
Marc: Oj neej, haha, det är ju en maträtt!
Ja, man kan ju undra vad han brukar äta när han ska laga maten själv... Jag fick mig iaf ett gott skratt och vi fortsatte glatt leken. Då hade Marc sagt ett djur, kanske and, och jag skulle säga ett på d. Jag kom inte på någonting och säger på skämt dammråtta.
Marc: Aaah, smart. Då ska jag komma på nåt på a...
Hahaha sen när började dammråttor räknas som djur? Han är så söt, min lilla bror! Det var en riktigt trevlig biltur, iaf på hemvägen!

Mal


Kommentarer
Postat av: Valentina

haha ja det ligger nog i släkten, det låter ju precis som nåt du skulle säga, haha ni är knäppa ;)

2009-02-22 @ 22:15:17
URL: http://malandval.blogg.se/
Postat av: Malin

jag är icke beredd att hålla med dig (A) ;)

2009-02-23 @ 00:05:40
URL: http://malandval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0