Storyn om polis grejen i lördags

Imorse vaknade jag av ett samtal från polisen för de ville ha lite uppgifter om ett bråk i lördags kväll och i lördags på dagen var det ju jag och Malin som fick vara goda medborgare och ringa till dem. Jag tänkte bara berätta att det som hände på dagen var att mina grannars dörr stod vidöppen i flera timmar och när Malin kom bestämde vi oss för att kolla om någon var hemma och sådär (vi gick inte in i lägenheten för det ska man inte.) Vi stod och ropade och plingade men inget svar fick vi och något nummer hade vi inte så vi ringde polisen för att ta reda på vad vi skulle göra. Vi visste inte om det kanske hade varit ett inbrott eller om någon ramlat och slagit sig därinne medan de skulle hämta nåogt och då lät dörren stå öppen. Vi tänkte också att det kunde vara så att de bara hade glömt att låsa dörren ordentlig och så hade den öppnats.. Polisen kom iaf till slut och tyvärr var det inte två hetingar utan två tjejer.. Vid det laget hade våra grannar kommit hem och kom fram till att det var den 9åriga sonen som hade glömt stänga dörren när han var ensam hemma och gick ut. Inget saknades så det var ju tur och polisen berömde mig och Malin (som kände oss lite löjliga) för att vi varit så duktiga och ringt dem och inte gått in i lägenheten. Det kändes bra att polisen brydde sig men min bild av polisen ändrades redan på kvällen vid ett bråk då jag istället skällde ut dem och saknade förtroende för dem. Så kan det gå och huvudsaken är ju att det gick "bra".

Återkommer strax med lite bilder och roligare text från lördagen och mitt firande!
Val


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0