Ta vara på det du har

I helgen hade min brorsa match i Motala. Mitt under matchen är det en av killarna som säger att han måste byta för han mår inte bra. Han kunde inte se på ena ögat, fick ont i huvudet och trodde att han skulle få migrän. Helt plötsligt faller han ihop och får ett epilepsianfall. De avbryter matchen och alla ledare försöker få honom att ligga stilla och ge honom fria andvägar tills ambulansen kommer. En av ledarna som var där var helt säker på att de skulle förlora honom. Han kördes till sjukhuset och som tur var överlevde han.

När jag var mindre gick det en kille i min skola. Det hade varit helg och när vi kom tillbaka på måndagen berättade lärarna att han hade dött på fredagen. Han hade kommit hem efter skolan och helt plötsligt hade hans hjärta bara slutat att slå. Jag kommer ihåg alla minnesstunder vi hade för honom...

Riccardo Campogiani, behöver jag säga mer?

Livet förändrades nyligen för ett par riktigt bra vänner till mig och mamma i stallet. Deras pappa/man fick en hjärnblödning när han var på jobbet. Han överlevde och han har varit ute i stallet ibland nu efteråt. Det är hemskt att se, det är knappt så att han kan gå och knappt så att han kan prata. Bara enklare meningar.


Jag tror inte att det bara var jag som läste Maddes blogg, tjejen som dog i cancer...


Jag vill bara påminna er alla om att ta vara på det ni har och på de vänner och den familj ni har. För allt kan förändras över en dag. Sånt man inte tror kan hända en själv kanske händer en dag. Man måste ta varje dag för sig och njuta av livet. Det blir vad man gör det till och vissa saker kan man tyvärr inte styra över. Lev livet och njut nu allihopa, gör det till något bra.

Massa kärlek
Mal


Jag vet inte vad jag skulle göra utan er (+ Valentina som tar bilden och Linn som knappt syns) och resten av alla mina vänner och min familj. Skulle inte klara av att förlora någon av er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0