En lång dag.. Eller?

Det har varit en lång dag idag, dom lät oss gå ändå till kl 15. Skandal! Vanligtvis är min senaste dag kl 14.15 så vi fick gå hela 45 minuter längre. Hahaha, ironi ironi. Jag minns den tiden då vi gick från 8.20 till 17.30 med bara 10 minuters raster + lunch. Skönt att det är över och jag tycker faktiskt att vi är värda lite kortare dagar nu på slutspurten.

Idag var vi på Moderna muséet och det var riktigt roligt. Guiden vi hade var hur skön som helst och man kunde inte annat än skratta åt allt roligt han sa. Det roligaste var nästan när han sa "Har ni kollat på porrfilm? Det har jag gjort så jag kan ju berätta lite hur det brukar gå till. Det är ofta en lesbisk scen.. bla bla..". Han skulle förklara hur man kunde tolka en tavla av Max Ernst som föreställde en madonna som piskade Jesubarnet och tre män stod i fönstret och kollade på. Han menade att Jesubarnet hade kvinnliga former och att det var två kvinnor som smiskade varandra. Precis som i porrfilm.
Ska jag vara ärlig så förstår jag mig verkligen inte på konst. Man kan ju tolka det på helt orimliga sätt och ofta är det bara fult.

Till något roligare än konst istället. När jag kom hem hade jag fått en avi (heter det så?) från posten och jag såg att det var från Vägverket. Mitt körkort hade alltså kommit och jag sprang direkt ner och hämtade det. Så nu ligger det så fint i min plånbok. Åh vad bra det passar där :D

Over and out
Mal


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0