Den 4 juni 2009

Det är så galet härligt att dansa, går inte att beskriva. Och sen är vår grupp så rolig och Kevin är ännu roligare så vi skrattar oss igenom kvällen på onsdagar. Som idag när en tjej fortsatte att dansa helt inne i sin egen värld trots att alla andra slutat, haha. Man får ut allt dåligt man har inom sig och blir på bra humör oavsett vad. Livet är för kort för att man ska må dåligt helt enkelt.

Jag som hade sett fram emot en skön sovmorgon imorgon men nej nej. Jag och Ange bestämde oss för att åka till SACO-mässan och vara där redan vid 10. Lika bra att passa på och gå på så mycket som möjligt nu när den ändå är. Jag vet redan på ett ungefär vad jag ska göra och så efter gymnasiet, men det är aldrig fel att få inspiration. För er som undrar så är planen att jag direkt efter studenten ska jobba inom Group och Events på American Express där jag redan jobbar extra lite. Sen hösten 2009 ska jag göra en käkoperation och vill vara ledig tills det har läkt klart och så. Sen vill jag fortsätta jobba fram till sommaren. Vad som händer sen återstår att se, vill nog utomlands ett tag innan jag börjar plugga igen. Vet dock inte om jag vill resa, jobba eller plugga nåt språk ännu men det är ju långt kvar. Den närmsta tiden efter studenten är iallafall någorlunda klar och det känns skönt. Känner ingen panik alls över studenten, vill bara därifrån just nu. Tänk vilken frihet! Jag vet att alla säger att man ska njuta av den tiden, att det bara blir värre men jag tror inte på det. Man har en helt annan valfrihet och man kan göra i princip vad man vill. Väljer man ett yrke som man verkligen vill hålla på med och man trivs, vad är då bättre än det? Ska inte gå in på detaljer men det ska verkligen bli skönt att slippa vissa saker och inte känna samma stress. Kan man längta mer till den 4 juni 2009? Det kommer bli underbart!

Idag är det exakt 197 dagar tills vi på Norra springer ut, jag ska räkna ner varje dag. Sen ska jag leva livet som bara den, vill du vara med?

En rätt så skoltrött Mal


Jag och Val på Norras flak i våras. Så avundsjuka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0