Time for school.. suck!

Då var lovet slut och man måste släpa sig iväg till skolan igen imorgon.. Fast det är bara ungefär 6 veckor kvar på terminen så det känns rätt lovande. Man kanske överlever trots allt. Jag längtar sjukt mycket till studenten men har samtidigt väldigt mycket ångest. Inte över vad jag ska göra sen för det vet jag redan. Jag har ångest över att alla åker iväg på olika håll. Vänner man träffar varje dag kommer helt plötsligt att befinna sig på andra sidan jorden. Det hör väl till I guess, jag kommer förmodligen åka från Sverige ett tag jag med. Fast ju mer jag tänker på friheten och att bara slippa själva skolan ju mer försvinner ångeten. Bara positiva tankar här från och med nu.

Vad har vi att se fram emot denna vecka då? Jo fettredovisning, filosofiprov, svenskatal, få tillbaka diverse prov och kanske en och annan italienska timme där jag och Val ska prata fast vi inte kan, haha. Kul va? Suck, jag längtar redan efter nästa helg. Jag skulle ha gjort som Schmuk och vart pluggis, tentat av alla ämnen (självklart fått mvg i allt) och tagit studenten 2 år tidigare. Det vore nåt!

Jag hör hur filosofi böckerna ropar på mig men jag vill verkligen inte. Jag gjorde klart mitt arbete om fett, det får räcka för idag! Min lilla hjärna är redan full av dagens visdom (hmm) och orkar inte så mycket mer ;-) Imorgon efter skolan har jag min första körlektion innan uppkörningen snart och efter det kan jag plugga hela kvällen. Det kommer troligtvis inte bli så men man kan ju hoppas att jag någon gång i livet lär mig plugga lite tidigare än dagen innan. Jag som hade hela lovet på mig att göra massa.. Det försvann alldeles för snabbt, antagligen eftersom jag inte pluggade nåt. Tiden går ju snabbt när man har roligt och jag valde att vara ledig och ha roligt istället för att tänka på skolan. Man måste ju leva ibland också!

En skoltrött Mal


Se så kul det är i skolan

Kommentarer
Postat av: valentina

Haha vi kan visst prata italienska, vi äger alla de andra! ;)



Och du, vi ska skriva affärsplanen tills på onsdag också kom jag precis på.... panik!

2008-11-02 @ 22:44:53
URL: http://malandval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0