Snö

Ok, nu är det officiellt vinter. Det är helt vitt utanför mina fönster, snön har äntligen lagt sig. Hellre det än regn när man blir helt blöt. Hoppas att snön ligger kvar över jul och nyår bara. Det känns att julen börjar närma sig: Coca Colas julreklam går på tv, Grand Hotel och stan har julpyntat, alla affärer säljer julsaker, man kan köpa lussebullar överallt och det är snö. Igår köpte jag och mamma massa nya saker som vi ska pynta med i veckan, det är ju faktiskt första advent nästa helg. Åh jag längtar verkligen efter Lucia, julavslutning, jullov, julafton etc etc. Och nyår också men det räknas inte riktigt till jul.

Jag har precis ätit en stor frukost och ska strax ut och försöka ta mig fram i snön. Ska till Gamla Stan och fika med tjejerna. Så vi hörs lite senare!

Mal


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0