If I were a boy

Gaaaah! Varför blev jag inte en kille???
Jag älskar verkligen smink, kläder, tjejsnack och allt sånt, lovely men ibland är de så otroligt tidskrävande. Jag är inte den som går upp tidigt för att ha 1,5h på mig att göra mig iordning inför skolan (längre höhö). 40 min och då är det främst för att inte skippa den där viktigaste måltiden på dagen, nämligen frukosten.. Det var så jag gjorde när jag var yngre, gick upp extra tidigt för att duscha 20 min och sminka mig med täckstift, foundation, puder, solpuder, 3 ögonskuggor, kajal, ibland eyeliner, rouge och maskara. Jag hoppade därför över frukosten. Missförstå mig rätt när jag säger att jag inte såg ut som en clown. Jag hade precis som alla andra 14åriga tjejer för mycket rouge så det blev lite clownliknande men jag har alltid varit duktig på smink så resten var mest överambitiöst. Jag menar, vem orkar hålla på sådär för att gå till skolan? Det där är min rutin när jag ska ut och festa dessa dagar..
Nu tar sminket lite mer än 5 min när jag ska till skolan men idag var det jättejobbigt och jag tror mina ögonfransar är på väg in i en höstdepression.. jobbigt.

För att komma till saken så verkar det så mycket lättare att vara kille ibland. Killar slipper oroa sig för naglar som går av, inte hitta rätt outfit till kvällen, att sminket har runnit och massa annat. Iaf majoriteten och typ alla killar jag känner.
Sen är det det där med kärlek, det ska jag inte ens gå in på.. Och det fysiska, killar har typ tusen gånger lättare än tjejer att bygga muskler och grejer och killar är heller inte så intrigerande som tjejer.. Behöver jag ens skriva mer? Trodde inte det heller för ni fattar..

Ibland önskar jag att jag var en kille.


Jag gillar egentligen inte Beyonce's musik men den här låten sätter ord på det jag tänker.

I mitt nästa liv ska jag lätt bli kille.
Val

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0