Vi lever nu, inte sen

Jag fastnade framför The Hills efter att Linn gått men det var mycket jag inte fattade så jag tyckte inte att det var såå bra (förlåt alla). Men underhållande var det iaf och mycket roligare än cellen, celldelning och proteinsyntesen... Eller det var faktiskt helt ok men antar att man måste följt det från början?

Så vad händer ikväll då?
Jag ska träffa Erika och vi ska nog bara chilla hemma eller gå på bio. Det ska bli rätt skönt eftersom jag har en hel del att plugga imorgon. Och Nina smsade nyss och frågade om jag vill följa med och shoppa.. Hm, shoppa - plugga? Plugga - shoppa? Svårt val liksom och jag har inte ens börjat köpa några julklappar än så det skulle sitta rätt bra med en runda på stan. Sen på kvällen ska vi bort på middag på Lidingö och där lär det ju inte bli mycket gjort heller. Det skulle vara kul att rida också, hinner man? Haha, jag tror jag får ta det i veckan när skolan börjar lugna sig. För varje veckodag som går så är ju typ 2 prov avklarade och nu är det inte mycket kvar innan lovet. Fast jag och Val ska ifs till Farsta en dag och hitta på bus och sen har jag lovat att träffa Bella.. Håller med Val, fler timmar på dygnet? Äsch, det löser sig. Med lite good planering så ;-) Och om jag skulle dö nu eller bli sjuk eller nåt så skulle jag ångra mig ifall jag hade ägnat hela mitt liv åt att plugga. Man ska ha roligt och inte leva i framtiden. För det har jag lärt mig på filosofin, då är man plötsligt gammal och kommer då att leva på minnena istället. Jag skulle inte vilja leva på att minnas hur mycket jag satt och pluggade varje kväll och aldrig gjorde något roligt, skulle du?

Kram
Mal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0