Torsdag och Fredag

Okey, nu kör vi. Här är nästan hela min helg, ska försöka få med så mycket som möjligt. Enjoy!

Torsdag
Torsdagen började med jobb ute på centralen. Vi mötte upp resenärer från alla delar av Sverige och de var så gulliga och hur glada som helst. Sen gick vi och åt luch på Jensens och tänkte på stackarna som satt i skolmatsalen på Torra Norra. Jag och Linn hade rast i typ 4 timmar så vi åkte upp till mammas jobb och drack varm choklad och passade på att sitta ner ett tag.
Sen åkte vi ut till mässan men hade fortfarande rast så vi satte oss i klubben. Där blev vi bjudna på pannkakor och fika och chillade. Sen var det bara att börja jobba igen. Vi stod ute vid bussarna och hjälpte över 2000 bönder att gå på rätt buss så de kom till rätt hotell. Det låter lättare än vad det var... haha.
När vi var klara där åkte jag direkt till Globen och träffade alla. Sen kom Nina och Malin som skulle komma och kolla på genrepet så jag satt med dem och tittade. När allt  var slut drog vi som jobbade och ryttarna till Cockpit där det var ett get together party. Det var lika roligt som vanligt men iår serverade de ingen mat, vilket sög. Jag älskar mat! Åkte hem rätt tidigt och var hemma runt tolv kanske.

Fredag
Jag började jobba ute på mässan klockan 8 och inte blev det bättre när jag försov mig. Vaknade 7.15 men hann ändå. Vi var två stycken som stod och tog emot alla bussar på morgonen och det flöt på riktigt bra. Alla var pigga och glada trots att de inte åkte hem förräns kl 2 kvällen innan.. Hur lyckas de?
När vi var klara med det packade vi upp över 2000 paket ur stora kartonger för de skulle få julklappar. Det var dagens träning och sen var det dags för lurre i klubben! Det var nice. Sen var det bara ut att jobba igen vid bussarna och tågen men det gick snabbt.
När jag slutat kom mamma och hämtade mig och vi åkte till Globen. Jobbade där, kollade på showerna och flummade runt med allt roligt folk. Sen på kvällen kom Anna och Linn och skulle kolla på den sista föreställningen. Vi tänkte gå till hotellet och festa men de var så trötta så de åkte hem. Jag mötte Bella och Maja utanför hotellet och de tyckte att jag skulle stanna med dem och det gjorde jag. Vi hade riktigt roligt där med bl.a. Team Caramel. Sedan bestämde vi oss för att åka in till stan och möta upp fransmännen. Jag och Bella tog en taxi in till Stureplan medans Maja åkte hem. För att göra en lång historia kort var det galet och jag var hemma vid halv 5... Som tur var hade jag sovmorgon dagen efter!

Ni får lördag och söndag imorgon, nu orkar jag inte skriva mer... haha
Mal


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0