Mal med koll?

Luciatåget började 8.20 imorse, alltså över en timme innan jag egentligen skulle ha börjat.. Så det kändes inte så lockande att gå på det. När klockan ringde var jag ändå sjukt trött men tvingade mig upp för att gå till skolan och min första lektion. Där gick jag på Rehnsgatan i spöregn och blev blöt. Jag kom precis i tid tills lektionen började och går in i klassrummet. Jag står i mitten av rummet och tror att jag är sen. Jag tittar runt och inser att jag inte känner igen någon av de som sitter där.
Läraren: Hej, vad gör du här?
Mal: Har vi inte lektion?
Läraren: Nej det är luciafika fram till klockan 10. Jag är här med min klass.
Mal: Jaha, så vår lektion börjar 10? (klockan var då 9.35)
Läraren: Nej alltså vi har ingen lektion idag...
Kuuul det kändes. Jag som var så trött imorse. Sen inser jag att det inte är någon annan jag känner i skolan då och nästa lektion började inte förräns 11.30. Jag ringer desperat till alla men ingen svarar.. Men sen från ingenstans kom Valentina och Angelie runt hörnet med en påse med lussebullar och då blev jag glad! Och ettorna i klassrummet fick sig säkert ett skratt när jag rusade in där!

Puss
Mal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0