Min bror som brandman

Jag har precis suttit och pratat med min brorsa ett tag. Vi pratade om vad jag vill göra efter studenten och sen kom vi in på vad han vill göra.
Marc: Jag ska bli bandy proffs, skriva kontrakt med A-laget och sådär... Fast i början måste man ju ha ett jobb bredvid.

Mal: Ja, vad vill du jobba med då? Typ Ica?

Marc: Nej! Jag vill bli typ.... bilförsäljare!
Då brast det, hahahaha! Bilförsäljare? Han? Han som inte kan någonting om bilar och motorer!
Marc: Eller så vill jag bli fastighetsmäklare... Fast... Det är ju så lång utbildning
Då brast det för andra gången. Fastighetsmäklare? HAN?! Ok, det här är kanske inte så kul för er som inte känner min brorsa att läsa. Men han är typ en av de oseriösaste och osmartaste människorna som finns (förlåt, jag vet att du läser!). Och jag skulle aldrig kunna tänka mig honom som fastighetsmäklare!
Marc: Nej, jag vet!! Jag ska bli brandman. Då kan jag sitta på mitt kontor hela dagarna och gymma!
Det roliga är att han hela tiden har varit seriös. Och vad tror han att brandmän gör? Haha, det här trodde jag inte om honom. Fast lite stolt skulle man bli om han blev årets barndman eller nåt i den där kalendern.

Over and out Mal


Vi i Oman i våras

Kommentarer
Postat av: valentina

HAHAHAHA! Då blir jag nyhetsankare, det lär ju behövas nån som rapporterar om alla osläcka bränder... men jag lovar att rösta till kalendern ;) Good luck Marcie park!

2008-10-16 @ 23:24:58
URL: http://malandval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0