Dåliga matvanor?

Hello! Vad gör man en söndag kväll? Sitter och råpluggar vet jag att många gör men jag kan helt enkelt inte göra sånt på helger. Jag måste få känna mig fri från skolan på helgerna om jag inte har prov på måndagen såklart för då måste man nog sista minuten läsa lite. Annars lägger jag sånt till vardagar och känner mig istället superstressad då, men det är lugnt, jag klarar det. Och om inte? Ja, vad gör man?

Jag har iaf tillbringat hela min söndag hemma i min rosa mysdress med te och olika ätbara saker, bl.a paj, soppa och små baguetter, godis och just nu grönsaker med dipp. Bra matvanor va? Haha nej jag får väl erkänna att jag har ganska så dåliga matvanor framförallt på helgerna. Inte för att jag orkar bry mig egentligen, jag äter det jag blir sugen på, haha you and me Mal ;)

Nu i veckan iaf har jag tänkt utmana mig själv lite och försöka vara nyttig, inget godis och sånt mån-torsdag + söndag, alltså kommer jag att frossa fre-lör men det kanske är bättre? Aja, jag ska iaf försöka och jag lovar att erkänna om jag skulle fuska men det gör jag nog inte(!) Anledningen till att gör det här är inte för att jag vill gå ner i vikt eller så för det vill jag inte. Det är bara en kul grej  och det skadar ju inte att vara nyttig och om jag klarar det är det ju bra och om inte så whatever. Nu när alla vet om det blir det ju lite svårare att fuska också så det bli som en extra push :) Någon som är med på min utmaning eller är alla redan så duktiga? ;)

Nu ska jag äta upp min snickers, imorn blir det serious stuff!
Val


Bilden är tagen av vår favorit fotograf Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0