Tävla i bänkpress?

Nu är jag hemma igen efter skola, snack med rektor och en stund på gymmet. Jag och Valentina har blivit inbjudna till en bänkpress tävling.. Hm, vad säger ni, ska vi ställa upp? Haha årets skämt eller vad!
Glad tjej i receptionen: Är ni starka tjejer?
Mal&Val: Ja, det är klart! (Trodde hon menade att vi tränat duktigt eller nåt)
Tjejen: Då ska väl ni vara med i vår bänkpress tävling?
Mal&Val: Eh, så  starka är vi nog inte.
Tjejen: Jo, klart ni är! Här, ta en inbjudan och gå in och anmäl er. Det är nästa lördag
Mal&Val: Tack...

Vi får fundera på saken. Eller inte. Man ska lyfta sin egen vikt och den som gör rätt flest gånger vinner. Piece of cake ju. Eller? Jag tror inte ens att jag skulle kunna lyfta min egen vikt en gång. Så jag skulle sluta på 0. Blir man diskad då? Det är nog bäst att inte ställa upp och skämma ut sig totalt.

Puss & Kram
Mal


Tror ni jag skulle vinna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0