Snopp i örat

Här om kvällen pratade jag med gorgeous på msn. Han sa att han hade lärt sig en ny sak på svenska (han bor i Schweiz). Det han hade lärt sig var "snopp i örat" och jag tänkte ju direkt på Scary Movie filmen när han får en snopp i örat på toan och dör. Men sen började jag undra vem som säger sånna saker? Ok, när vi lär folk svenska blir det ofta kuken i fittan eller nåt liknande men hallå? Det är ju lite vanligare än att man får en snopp i örat. Eller är jag helt ute och cyklar och har missat hela grejen? Fast jag måste erkänna att jag skrattade riktigt mycket när han berättade vad han hade lärt sig. 
Sen fick jag veta att det tydligen är samma sak som wet willy. Min första tanke: vad fan är wet willy?! Så jag frågade lite försiktigt utan att verka helt dum och lost. Wet willy är (för er som inte redan vet) när man blöter fingret och stoppar det i någons öra samtidigt som man säger wet willy! Tydligen gör man så i Sverige också fast man säger snopp i örat. Är det bara jag som helt har missat det här och aldrig råkat ut för det? Fast haha, det kanske jag ska vara glad för!

Love Mal


Gorgeous himself i mitten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0